۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲

شب کتاب هری پاتر برای زنده کردن یاد شب‌های کتابخوانی

شب کتاب هری پاتر برای زنده کردن یاد شب‌های کتابخوانی

شب پنجم فوریه 2015 به عنوان شب هری پاتر انتخاب شد تا همه دوستداران این مجموعه یاد شب هایی را که پشت در کتابفروشی ها صف می کشیدند تا این کتاب‌ها را به محض انتشار بخوانند، زنده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک‌سلر، بلومزبری تمامی مدارس، کتاب‌فروشی‌ها و کتاب‌خانه‌ها را تشویق می‌کند تا در اولین شب کتاب مخصوص «هری پاتر» شرکت کنند؛ شبی که پنجم فوریه سال 2015 برگزار خواهد شد.

اما هاپکین مدیر عامل کتاب کودکان بلومزبری گفت: بعد از تحقیقات گسترده درباره بازار کتاب، تصمیم گرفتیم که با ثبت روز هری پاتر در تقویم سالیانه کتاب خاطره و هیجان انتشار شبانه اولیه کتاب‌ها که سال‌ها پیش همه را به خود جلب می‌کردند بار دیگر زنده کنیم. این کار طرفداران را دوباره به یاد هری پاتر می‌اندازد و فرصت خوبی خواهد بود تا این کتاب‌ها را به کتاب‌خوانان جدید معرفی کنیم.

در این مراسم مدارس و رخدادهای عمومی بریتانیا در لندن و مناطق کلیدی دیگر با هم رقابت می‌کنند. از جمله این رقابت‌ها می‌توان به غرفه بهترین‌های دنیای نشر اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند بسته ویژه شب کتاب هری پاتر را از وبسایت مخصوص آن دانلود کنند. این بسته شامل دعوت‌نامه‌های رسمی، بازی‌های مختلف، سوال‌های معمایی و پوستر مراسم شب کتاب خواهند بود. کسانی که می‌خواهند خودشان میزبان یکی از این مراسم‌های شب کتاب باشند می‌توانند از همین حالا ثبت‌نام کنند.

مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» جی کی رولینگ در میان موفق‌ترین کتاب‌های کودکان تاریخ قرار دارند. فروش هر هفت کتاب این مجموعه روی هم رفته تنها در بریتانیا نزدیک به 30 میلیون نسخه است.

کد خبر 2388351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha